Rejseinfo

Overnatning

Alt om check-in, sengestørrelser og resort fee

Det skal du vide om overnatning i USA

Hoteller i USA kan være anderledes end hoteller i Europa på forskellige områder. For eksempel har de flere forskellige sengestørrelser, som kan have stor betydning for, hvor mange der kan sove på ét hotelværelse. Mange hoteller har også de såkaldte resort fees, som er en ekstraudgift, der kan komme bag på mange. Derfor er det en god idé at læse disse praktiske info om overnatning inden din rejse.

Check-in på hoteller

Standard check-in-tid er omkring kl. 14-16, og standard check-out-tid er omkring kl. 11-12. 

Værelserne er ofte garanteret til midnat på ankomstdagen. Ankommer du senere end midnat, skal du kontakte hotellet.

Alle hoteller booket af USA Tours er allerede betalt, når du ankommer, men du skalstadig  vise et kreditkort ved check-in. Det er til evt. betaling for minibar, roomservice osv. Benytter du ikke nogen ekstra services, vil der ikke blive trukket noget fra dit kort.

Hotelstandarder

Standarden på hoteller og moteller i USA er som udgangspunkt ret god. Generelt får du meget for pengene, hvis du sammenligner med Europa. 

Hotelkæder som Howard Johnson, La Quinta, Super 8 og Comfort Inn, der har mellem 1,5-2,5 stjerner, er gode muligheder, hvis du er på udkig efter et budgethotel. 

På næste niveau finder du kæder som Best Western, Holiday Inn, DoubleTree og Wyndham, der som regel kategoriseres som 3-stjernede. Her får du lige lidt mere komfort for pengene, så dem benytter vi meget.

Vil du op i den mere luksuriøse ende, benytter vi ofte kæderne Sheraton og Hilton, der har 4 stjerner eller mere. Vi kan dog også sagtens finde hoteller, som ikke hører til disse kæder.

Stor forskel på byerne

I storbyerne er prisen ofte højere end uden for. Byer som Washington D.C., New York, Boston, Miami, Los Angeles og San Francisco er nogle af de dyrere byer. Dog kan man altid finde nogle hoteller, som er gode til prisen, og det er vi eksperter i.

Der findes også byer i USA, hvor du kan få en enormt høj hotelstandard for ikke så mange penge. Dette findes bl.a. i Orlando og Las Vegas. I disse byer får du rigtig meget for pengene, og du kan sagtens få 3-4-5-stjernede hoteller til en overkommelig pris.

Hvis du har nogle specifikke krav til dine hoteller, skal du blot nævne det for en af USA Tours’ rejsekonsulenter, som vil sørge for at dine ønsker bliver opfyldt.

Tjek selv dine hoteller

Din rejsekonsulent anbefaler hoteller ud fra dine ønsker. USA Tours kategoriserer hoteller ud fra TripAdvisors anmeldelser og kigger på anmeldelserne inden for de seneste seks måneder, så vi er sikre på, at standarden er opdateret.

Ved accept af rejsen forventes det, at du selv har kontrolleret, at standarden og beliggenheden på de tilbudte hoteller lever op til dine ønsker og den kommunikation, du har haft med din rejsekonsulent. Her anbefaler vi, at du selv kigger på TripAdvisor.

Parkering

Det afhænger af hotellet, om der er gratis parkering eller ej. Ofte er det på de dyre hoteller, at parkering koster ekstra. Du kan tjekke på hotellets hjemmeside eller spørge din rejsekonsulent hos USA Tours.

Morgenmad

Morgenmad er som regel ikke inkluderet på hotellerne. De fleste steder kan du tilkøbe det, hvilket USA Tours kan gøre for dig, men vi anbefaler det ikke. Det er oftest mere lækkert og væsentligt billigere at gå ud at finde en diner, café eller kaffebar, hvor du kan få morgenmad.

Resort fee

Når du rejser i USA, kan du risikere at skulle betale en såkaldt resort fee på hotellerne (den kaldes sommetider service fee/environmental fee/tourist fee mv.).

Nogle steder - såsom Las Vegas og Hawaii - er det mere reglen end undtagelsen, at du skal betale resort fee på hotellerne. De fleste andre steder afhænger det af det enkelte hotel.

Resort fees kan ikke betales hjemmefra, så den kan USA Tours ikke betale for dig. Du skal betale den, når du ankommer til hotellet. Den ligger typisk på USD 15-50 pr. værelse pr. nat, men det svinger også fra hotel til hotel. Hvis du vil vide mere om eventuelle resort fees på dine hoteller, kan du kontakte hotellet selv eller din rejsekonsulent hos USA Tours.

Sengestørrelser

I USA er en seng ikke bare en seng. De har flere forskellige størrelser og opfattelser af, hvor meget soveplads man har brug for. Nogle hoteller forventer f.eks. at børn under 12 år skal sove i samme seng som de andre rejsende, hvilket andre ikke gør.

Det er hotellerne selv, der specificerer, hvilke sengetyper der hører til hvilke værelser. Vi anbefaler derfor, at du ikke kun tjekker din værelsestype, men også sengetyper i dit tilbud. 

Du kan bruge denne liste over standardmålene for de mest almindelige sengetyper i USA til formålet.

Bemærk, at hotelværelserne i New York generelt er mindre end i resten af landet.

  • Twin / single: 97 x 191 cm
  • Twin XL: 97 x 203 cm
  • Full / double: 135 x 191 cm
  • Queen: 152 x 203 cm 
  • King / Eastern King: 193 x 203 cm
  • California King / Western King: 183 x 213

Check-in i lejlighed

Har du booket en lejlighed, vil den stå i dit navn, og check-in foregår ofte som på et hotel. Du vil få udleveret en nøgle og kan henvende dig i en reception, hvis det bliver nødvendigt.

 

Check-in i hus

Har du booket et hus, vil du få en kode til at komme ind. Som regel får vi koden i god tid, men sommetider får vi først koden fra leverandøren få dage før check-in. I så fald sender vi koden videre til dig, så snart vi modtager den.

Rengøring i lejlighed og hus

Når du har booket en lejlighed eller et hus, følger der som regel et rengøringsgebyr med. Det anbefaler vi at betale, så du ikke selv skal stå med rengøring på din ferie. Gebyret ligger som regel på USD 150-250 afhængigt af stedets størrelse.