Rejseinfo

Flyrejser

Alt om flyrejser til USA, Canada, Caribien og Mexico

Det skal du vide om oversøiske flyrejser

Når du rejser til USA, Canada, Caribien eller Mexico, kan du ikke undgå en længere flyrejse. Heldigvis sørger vi for det besværlige omkring at finde og booke de rette flyvninger. Der er dog nogle få ting omkring flyrejser, du skal være opmærksom på. Dem har vi samlet her.

Valg af flysæder

Gratis sædevalg er ikke mulig, når man køber flybilletter. Hvis du vil reservere specifikke sæder og være sikker på at sidde et bestemt sted i flyet eller sammen med dine medrejsende, skal du betale for det. 

Du kan reservere sæder, før online check-in åbner, dvs. mere end 24 timer før afrejse. Det koster som regel ekstra hos flyselskabet. Du kan enten gøre det selv, eller vi kan gøre det for dig. Hvis du vil have USA Tours til at reservere sæder for dig, er der et yderligere ekspeditionsgebyr på DKK 150 pr. person.

Når der åbnes for online check-in 24 timer før afgang, kan du gå ind og vælge sæder gratis. Man kan aldrig være garanteret noget, men ofte ender du med at sidde med dem, du rejser med.

Bagageregler

Der er forskellige regler for, hvor meget bagage du må have med på flyet. Det afhænger både af rejsemålet og flyselskabet.

Generelt gælder følgende for oversøiske flyvninger, pr. person:

  • 1 stk. indtjekket bagage på max. 23 kg.

  • 1. stk. håndbagage på max. 8 kg.

Med Norwegian gælder følgende, pr. person:

  • 2 stk. indtjekket bagage på max. 20 pr. kuffert

  • 1 stk. håndbagage på max. 8 kg.

På indenrigsflyvninger i USA og på ruter mellem USA og Canada/Caribien/Mexico er indtjekket bagage ikke altid inkluderet. Her kommer et gebyr på omkring USD 25 pr. kuffert, som kan købes online eller i lufthavnen. Det er ikke muligt for USA Tours at betale dette i forvejen.

Specialmåltider og kørestolsassistance

Mad er inkluderet på alle oversøiske flyvninger, medmindre du rejser med Icelandair. 

Hvis du er vegetar, allergiker e.l., har du mulighed for at bestille særlige måltider til flyrejsen. Specialmåltider bestilles gennem USA Tours minimum 14 dage inden afrejse. Udbuddet varierer for de forskellige flyselskaber.

Kørestolsassistance bestilles ligeledes minimum 14 dage inden afrejse. Kontakt din rejsekonsulent for mere information, hvis du har brug for det.

Opgradering af flybilletter

Ønsker du at flyve på Premium- eller Business-klasse, kan USA Tours opgradere din billet, såfremt der er ledige billetter i den ønskede klasse. Priserne varierer meget i forhold til tilgængelighed, men vejledende priser er:

  • Premium: DKK 4.500 - 6.500 pr. person

  • Business: DKK 22.000 - 30.000 pr. person 

Bonuspoint

USA Tours har ikke mulighed for at opgradere eller købe billetter for kunders personlige bonuskort. Vi har dog mulighed for at indsætte dit personlige bonuskortnummer, så du kan optjene point til fremtidig brug. 

Bemærk, at du ikke kan optjene point på alle billettyper, og USA Tours kan derfor ikke garantere, at du optjener point på dine flyvninger.

Mellemlandinger i Europa

Hvis du skal mellemlande i Europa, er bagagen som hovedregel tjekket ind hele vejen til endedestinationen i Nordamerika.

Mellemlander du i USA eller Canada, skal din bagage tjekkes ind igen ved første stop, da den rejsende skal have sin bagage med sig igennem Border Control. 

Mellemlander du f.eks. i New York på vej til Los Angeles, bliver du ledt gennem tolden og immigrationen, hvor bagagen vil være. Herefter lægges bagagen blot på et nyt bånd, og du kan gå til gaten for næste flyvning.